Kelias į puikią savijautą:

Sportas

Norite išlikti žvalūs, darbingi, besišypsantys, skleidžiantys teigiamą energiją ir patenkinti savimi? Gyvenkite protingai.

Aplinka

Ergonomika yra šis tas daugiau nei tik tai kaip mes sėdime prie kompiuterio. Mus supantys daiktai, jų naudojimas įtakoja mūsų darbinę veiklą ir savijautą.

Sveika mityba - sveikas maistas - puiki savijauta

Sveikas maistas keičia mūsų savijautą gražina kūno formas. Kodėl gi ne pradėjus maitintis sveikai?

Ergonomika

Ergonomika

Ergonomika – visų pirmaisia tai mokslas, kuris tiria žmogaus psichofiziologines galimybes, ribas ir ypatumus darbo procese, ir profesija, kuri naudoja teoriją, įstatymus, duomenų ir projektavimo metodus, siekiant užtikrinti optimalias darbo sąlygas, didinančias darbo našumą, tausojant žmogaus sveikatą. O pagrindinė ergonomikos užduotis yra darbo suderinimas su žmogumi bei aplinkos suderinimas su žmogaus asmeniniu komfortu. Šiuo metu apie ergonomiką yra nemažai kalbama ir rašoma internetiniuose puslapiuose, spaudoje. Kas yra ergonomika ir kuo ji naudinga žmogui? Daugelis žmonių, dirbdami statyboje, trąšų gamykloje ar kitoje įmonėje, gerai supranta kaip sveikatai kenkia toks darbas. Sėdimą  darbą, prie stalo, biuruose, raštinėse ir įstaigose dažniausiai priskiria saugiai ir nekenksmingai darbo aplinkai. Anksčiau, įstaigų ir biurų darbo vietose, kada pagrindinės darbo priemonės buvo rašiklis ir popierius, darbuotojas atliko eilę fizinių veiksmų, turėjo pakankamai vietos kūno padėčių ir judesių įvairovei. Jis galėjo tvarkyti dokumentus, naudotis telefonu, skaityti tekstą, keistis informacija su kolegomis, spausdinti ir atlikti kitus veiksmus. Tokiam įvairiam fiziniu požiūriu darbui, per žemas ar per aukštas stalas ar kėdė nekėlė smarkaus dirginančio poveikio ar fizinio diskomforto. Dabar situacija kitokia.

 

Išsirinkite… Darbo vietą geriausiai tinkančią Jums ir Jūsų vaikams.

Dirbant šiuolaikiniame kompiuteriais aprūpintame biure dažnai darbuotojai ilgas valandas praleidžia prie kompiuterio. Vis daugiau darbuotojų biuruose ir valstybės tarnautojų įstaigose praleidžia darbo dieną dirbdami su klaviatūra, pele ir visą laiką žiūri į displėjų. Tokios darbo sąlygos kompiuterių vartotojams sukelia nugaros, kaklo skausmus, nuovargį, daro jautriais darbo vietos ergonominiams trūkumams. Dažnai skausmas ir nuovargis tampa įkiria bėda, kurią žmogus bando ignoruoti. Šios bėdos atsiranda ne pas vieną dirbantįjį. Tuomet žmogus negali normaliai dirbti, pradeda galvoti kaip sau padėti, bet nežino kaip tai padaryti. O padėti sau yra labai paprasta, tiesiog reikia įsigyti gerą ergonominį stalą, kuris sukurs patogią darbo vietą ir tuo pačiu skatins darbo produktyvumą bei našumą. Sėdint už tokio stalo, darbuotojas nepajunta didelių pokyčių, bet pokyčius parodo pagėrėję darbo rezultatai. Todėl vis dažniau šiuolaikiškų biurų ir įstaigų vadovai pasirūpina savo darbuotojų ergonomiška darbo aplinka, darbo vieta, nes supranta, kad įmonės sėkmė priklauso nuo žmogaus ir nuo jo komfortiško darbo veiksnių. Vienas iš tokių veiksnių yra darbas su reguliuojamo aukščio stalu. Neteisingas darbo vietos ir įrangos darbo vietose išdėstymas, netikęs kūno laikysenos įprotis ir menkas vartotojo supratimas apie darbo vietos su kompiuteriu komforto svarbą tampa sveikatos pakenkimų rizikos šaltiniu. Tokios aplinkybės reikalauja skirti ergonomikos mokslo dėmesį kompiuterizuotų darbo vietų projektavimui. Biurų interjero specialistai kuria ir tobulina ergonominių stalų įrengimą. Koks yra patogus darbo stalas? Tai stalas, kuris turi reguliuojamąjį mechanizmą ir kuris leidžia stalo aukštį pritaikyti pagal žmogaus ūgį. Tokie ergonomiški stalai suteikia darbuotojui komfortą.

 

Išvenkite stuburo skausmo. Dirbkite kitaip…

 

Nuo pat vaikystės buvome mokomi sėdėti tiesiai, pasitempus, 90 laipsnių kampu. Tokie sėdėjimo įpročiai yra žalingi, nes labai apkrauna stuburo tarpslankstelinius diskus bei sukelia įtampą nugaros raumenims, o tai  padidina juosmens srities skausmų atsiradimo riziką. Daugelis darbuotojų įsitikinę, kad darbo vietose su kompiuteriu komfortą pasiekti neįmanoma ir vienintelė išeitis komfortui pasiekti – palikti darbo vietą. Kiti taip įsitraukia į darbą su kompiuteriu, kad užmiršta visus ergonomistų patarimus (pertraukos metu pajudėti, atlikti nesudėtingus pratimus ar tiesiog pastoveti). Reikia prisiminti, kad būtina pasėdėti atsipalaidavus, dažnai keisti kūno pozą. Ilgą laiką būnant vienoje pozoje kūnas sustingsta ir įsitempia. Žinokite, kad visos pozos yra priimtinos. Nėra vienintelės tinkamiausios pozos prie kompiuterio. Pozas reikia keisti taip dažnai, kaip tai Jums patinka ar yra patogiau. Svarbu neužsisėdėti ir pasimankštinti. Padėties keitimas pagerina kraujo ir medžiagų apykaitą ir apsaugo nuo ilgalaikio vienos kūno vietos apkrovimo.

Koks turi būti ergonomiškas stalas

  • Darbo stalas arba darbo paviršius turi būti pakankamai didelis, kad būtų galima patogiai išdėstyti būtinus reikmenis; paviršiai turi būti mažai atspindintys;
  • Monitoriaus laikiklis turi būti stabilus, reguliuojamas, kad iki minimumo sumažintų galvos ir akių nepatogius judesius;
  • Stalo konstrukcija turi užtikrinti darbuotojui patogią darbinę pozą.
ergonomika darbo vieta Spauskite čia

 

Reikalavimai darbo stalams ir darbo paviršiams priklauso nuo darbo pobūdžio, naudojamų kompiuterių ir pagalbinių reikmenų kiekio, dydžio ir konfigūracijos. Kompiuteriniams stalams taikomi šie ergonominiai reikalavimai:

 

Saugokite nugarą dirbdami patogioje darbo vietoje

 

  • Reguliuojamas aukštis.
    • Reguliavimo ribos nuo 68 cm iki 76 cm. Jeigu Jūs nusprendėte įsigyti nereguliuojamo aukščio stalą, tai rekomenduotinas 72 cm aukštis.
  • Aukštis keičiamas lengvai.
    • Gali būti panaudotas elektroninis, pneumatinis arba mechaninis įtaisas.
  • Stalo paviršiaus plotas turi būti pakankamas.
    • Rekomenduotinas minimalus plotis 80 cm, o ilgis 160 cm. Kad kompiuterizuotos darbo vietos įranga neišsikištų už stalo ribų, patartina naudoti 100 cm pločio stalą. Darbo stalo paviršiaus ploto padidinimui galima panaudoti dviejų lygių stalus.
  • Po stalu turi būti pakankamai vietos kojoms.
  • Stalas turi būti stabilus ir pakankamai tvirtas, kad atlaikytų naudojamos įrangos svorį.
  • Stalas neturi turėti aštrių briaunų ir smailių kampų.
  • Darbo stalo paviršiai turi būti neryškių tonų, matiniai.
    • Stalviršiai neturi būti balti, blizgantys, kad nesukeltų akinančių atspindžių.
Štai kaip galėtų atrodyti darbo stalas Jūsų ofise:
Ergonomika darbo vietoje

Ergonomika darbo vietoje

Ergonomika darbo vietoje

Ergonomika darbo vietoje

Ergonomika darbo vietoje

Ergonomika darbo vietoje

Ergonomika darbo vietoje

Ergonomika darbo vietoje

Ergonomika darbo vietoje

Ergonomika darbo vietoje

Ergonomika darbo vietoje

Ergonomika darbo vietoje

Nuotraukos iš svetainės www.steelcase.com

Reguliuojamo aukščio stalas ir reguliuojama kėdė leis darbo vietą pritaikyti kiekvienam vartotojui atskirai pagal naudotojo ūgį.

 

Darbo stalas labiausiai tinkantis Jums ir Jūsų vaikams. Išsirinkite…

Darbo ir poilsio režimo organizavimas

Dirbdaant su kompiuteriu svarbu kontroliuoti kūno laikyseną, Stebėti save. Dirbti nesulenktais ir nepasuktais riešais su klaviatūra ar pele. Įsitikinti, kad dilbiai lygiagretūs kėdės sėdimajai daliai, o kampas tarp žasto ir dilbio ne didesnis kaip 90o-115o. Alkūnes reikia laikyti ne toliau kaip 20o kampu nuo kūno, kėdės atrama turi padėti išlaikyti nuleistus pečius ir atpalaiduotas rankas. Turite sėdėti atsirėmę į kėdės atlošą. Žinokite, kad taip sėdėdami mažinate apkrovą stuburo tarpslanksteliniams diskams bei juosmens raumenims. Darykite pertraukėles, kurių metu pasiražykite, pajudėkite, jeigu turite galimybę pasimankštinkite.

Ergonomika darbo vietoje

Neteisinga sėdėsena (Fig1.ir Fig2) ir teisinga sėdėsena – Fig3.

Išvados

Norisi atkreipti dėmesį į nepakankamą įmonės vadovų dėmesį darbuotojų darbo sąlygoms ir ergonomikai spręsti. Komercinių įmonių vadovai privalo pasirūpinti ne tik ergonomiška darbuotojų darbo aplinka, bet ir ergonomiška darbo vieta. Praktika rodo, kad ne visose įmonėse atliekami tyrimai ergonominių rizikos veiksnių poveikiui nustatyti, bei mažinti. Geras darbinės aplinkos, bei patogaus stalo pasirinkimas yra labai svarbus darbo ir poilsio komforto faktorius, kuris veikia bendrąją darbuotojo fizinę ir psichinę būseną, bei darbingumą. Bet kokiu atveju ergonomika suteikia galimybę kiekvienam susipažinti su darbo vietos ergonomika ir siekti patogesnės ir produktyvesnės darbo vietos. Galima teigti, kad ergonomika iš tiesų siekia užtikrinti optimalias darbo sąlygas dirbantiesiems, didina darbo našumą, tausoja žmogaus sveikatą ir verčia elgtis kasdien siekti naujų aukštumų.

    Darbo vietos ergonomika

    Darbo vietos ergonomika yra labai svarbi kiekvienam žmogui dirbančiam sėdimą darbą. Per dieną labai daug laiko praleidžiame sėdėdami prie darbo stalo ant savo darbo kėdės, naudodamiesi klaviatūra, monitoriumi (ar net keliais monitoriais) ir

    Skaityti ...

    Ergonomiškas stalas

    Ergonomiškas stalas – pats geriausias Jūsų pasirinkimas kasdieniniam darbui darbe ar namuose. Ir visgi koks turėtų būti Jūsų stalas? Kasdien mes praleidžiame daug laiko sėdėdami prie savo darbo stalo. Kaip tai keistai beskambėtų ilgas sėdimas darbas prie stalo gali žaloti mūsų kūnus. Nesvarbu ar jūs bėgiojate kiekvieną rytą ar sportuojate sporto salėje. Jei praleidžiate didžiąją dalį dienos posėdyje sėdėdami, vairuodami automobilį, ant savo biuro kėdės ar sofos namuose – jums padidėja nutukimo rizika, diabetas, širdies ligos, vėžinės ligos ir t.t. Kitaip tariant nesvarbu kiek jūs energingai sportuojate sėdimas darbas jums kenkia.

    Skaityti ...

    • 1
    • 2
    • Atsikratykite nugaros skausmo +

    • Rūpinkitės savo sveikata +

      Ir dirbkite net 30% efektyviau Darbo dienos metu būtina keisti kūno pozą (atsisėsti, atsistoti, pasivaikščioti). Darbas atsisėdus – 50%, darbas atsisėdus – 25%, darbas stovint – 25%. Rekomenduojama darbinę laikyseną keisti 2-4 kartus per 1val. Tai gali būti įgyvendinta tik su patogiu stalu
    • Kodėl dirbti 8val. tik atsisėdus negerai? +

      Kėdė – Jūsų priešas Nr.1.
      Sėdimas darbas jums kenkia, nes
      Koks darbo stalas geriausias?

    • 1
    • 2
    • 3

    Ieškok bloge

    • 1
    • 2
    • 3