Ergonomiškas stalas – pats geriausias Jūsų pasirinkimas kasdieniniam darbui darbe ar namuose. Ir visgi koks turėtų būti Jūsų stalas? Kasdien mes praleidžiame daug laiko sėdėdami prie savo darbo stalo. Kaip tai keistai beskambėtų ilgas sėdimas darbas prie stalo gali žaloti mūsų kūnus. Nesvarbu ar jūs bėgiojate kiekvieną rytą ar sportuojate sporto salėje. Jei praleidžiate didžiąją dalį dienos posėdyje sėdėdami, vairuodami automobilį, ant savo biuro kėdės ar sofos namuose – jums padidėja nutukimo rizika, diabetas, širdies ligos, vėžinės ligos ir t.t. Kitaip tariant nesvarbu kiek jūs energingai sportuojate sėdimas darbas jums kenkia. Kėdė – Jūsų priešas. Kad būtų išvengta žalos būtina gerai įsirengti darbo vietą. Kokybiškas ergonomiškas stalas su atskirais jo komponentais gali padėti Jums praleisti darbo dieną efektyviau ir energingiau ir sumažinti visas galimas (fizines) grėsmes. Ergo stalas
Nuotrauka ROL Ergo su ergonomišku stalu
Ergonomiškas stalas
Nuotrauka Herman Miller (ergonomiški stalai darbo vietoje)

Koks yra geriausias ergonomiškas stalas?

Lietuvos higienos normos HN32:2004 numato, kad kompiuterinis ergonomiškas stalas ir jo darbo stalo paviršius turi būti pakankamai didelis. Bet tai nenusako koks konkrečiai dydis yra patogus ir geras. Todėl norėtumėme padėti Jums išsirinkti patogų ir tinkamą stalą kasdieniam patogiam naudojimuisi. Renkantis stalą būtina atsižvelgti į darbo pobūdį, įvertinti kiek daug reikalingų daiktų, pagalbinių priemonių reikės naudoti darbo metu. Todėl kuo stalas didesnis tuo bus patogiau išsidėstyti darbo įrankius. Dažniausiai kompiuteriniams stalams taikomi šie ergonominiai reikalavimai (ISO 9241; ANSI/HFS 100-1988):
  1. Stalas – reguliuojamo aukščio stalas.
  2. Stalo aukšis – lengvai keičiamas.
  3. Stalo paviršiaus plotas – pakankamai didelis visiems darbo įrankiams pasidėti.
  4. Po stalu turi būti pakankamai vietos kojoms.
  5. Stalas turi būti stabilus ir pakankamai tvirtas.
  6. Stalas neturi turėti aštrių briaunų ir smailių kampų.
  7. Darbo paviršiai turi būti neryškūs, matiniai, kad nesukeltų akinančių atspindžių.
Ergonomiškas stalas

 Kokia geriausia yra darbo kėdė? Kaip ją išsirinkti, kai pasiūla yra tokia didelė?

Gera kėdė turi savo kainą, nes ją reikia tinkamai suprojektuoti, parinkti geras ir kokybiškas medžiagas. Labai svarbu, kad kėdė tarnautų ilgai ir patikimai. Atkreipkite į savo kūno svorį, sudėjimą ir ūgį. Kėdės porankiai turėtų reguliuotis ir stumdytis į priekį, atgal ir į šonus. Atsisėdus į kėdę ir pilnai atsilošus įvertinkite ar neapvirsite, nes yra pasitaikęs ne vienas atvejis, kai kėdės konstrukcija prastai parinkta, apskaičiuota ir gali atsitikti tiesiog nelaimė (galite apvirsti), o taip neturėtų būti. Aišku tai yra aktualu tik pigesnėms kėdėms. Jeigu Jūsų tikslas nėra važinėtis darbo metu su savo kėda, tuomet pasirinkite, kad kėdė būtų be ratukų (taip bus daug patogiau dirbti ir tvirčiau sėdėsite savo darbo vietoje). Tikiu, kad Jūs pasirinksite kokybišką ir geriausią kėdę, nes rinktis yra ką. Atsakykite sau:
  1. Kiek laiko praleidžiate sėdėdamas ar dirbdamas prie savo darbo stalo.
  2. Ar patogu dirbti Jūsų darbo vietoje? Ką norėtumėte pakeisti? Ar norėtumėte dirbti stovint? Ar galite darbo metu keisti savo būseną (atsisėsti/atsistoti)?
  3. Kiek galėtumėte investuoti į ergonomišką darbo vietą? Jeigu didžiąją darbo dienos dalį praleidžiate prie savo stalo, tuomet įsirengus kokybišką ir patogią ergonomišką darbo vietą kiekviena minutė praleista Jūsų darbo vietoje Jums suteiktų pasitenkinimą, patogumą ir aišku padidintų Jūsų darbo efektyvumą.
  4. Kokybiški gaminai tarnauja ilgai. Todėl ir investicija visuomet būna didesnė.
Jeigu kas nors manęs paklaustų kokį darbo stalą rinktis? Nedvejodamas atsakyčiau, kad pats geriausias pasirinkimas – reguliuojamo aukščio stalas. Todėl šiek tiek daugiau pakalbėsiu apie reguliuojamo aukščio stalą.

Kodėl turėtų būti naudojamas reguliuojamo aukščio stalas?

  1. Nebeskauda nugaros.
  2. Taisyklingesnė kūno laikysena.
  3. Didesnis kalorijų sunaudojimas.
  4. Išliekate ilgiau darbingas ir nepavargęs.
  5. Po darbo dienos jaučiatės žvalus.

Kiek laiko galima dirbti stovint?

Būtina keisti poziciją (atsisėsti, atsistoti, pasivaikščioti). Darbo higienos specialistai rekomenduoja, kad darbo pobūdį paskirstyti taip: Darbas atsisėdus – 50%, darbas atsisėdus – 25%, darbas stovint – 25%. Rekomenduojama darbinę laikyseną keisti 2-4 kartus per 1val.

Ar ilgiau dirbant atsistojus pradeda skaudėti kojas?

Taip. Labai. Jeigu dirbama atsitojus prie darbo stalo pastoviai. Bet kūnas po 5 darbo dienų pripranta.

Ką reikėtų daryti, kad neskaudėtų kojas?

Reikia keisti darbo būsenas: dirbti atsistojus -25 -%, dirbti atsisėdus – 50 -%, pasivaikščioti ir pajudėti – 20%.

Kas kiek laiko reikia keisti darbo poziciją?

Pavyzdžiui tam, kad neužmigtumėte savo sėdimoje darbo vietoje turėtumėte nusistatyti 1 valandos darbo režimą. 50 min dirbkite (stovint, sėdint), 10 min (ilsėkitės, pakeiskite kažką, pasivaikščiokite, pasidarykite puodelį arbatos). Ir vėl sugrįžkite į savo darbo vietą.

Kokios gali kilti grėsmės jeigu dirbčiau stovėdamas prie darbo stalo stovėdamas visą dieną?

Problemos su kojų venomis. Kas per daug tas nesveika, todėl būtina keitalioti savo poziciją. Prie stalo galite dirbti atsisėdę, atsistoję. Darykite pertraukėles, pasivaikščiokite.

Ergonomiško stalo aukščio reguliavimas

Kaip gali atrodyti stovima darbo vieta?


Daugiau apie darbo vietos ergonomiką. Taigi gerų patarimų ir pasiūlymų pateikta nemažai. Lieka tikėtis, kad kiekvienas iš mūsų pasirinks geriausią sprendimą ergonomiškos darbo vietos įsirengimui. Dirbkite efektyviai, patogiai ir saugokite savo sveikatą! Pasidalinkite savo patirtimi. Palikite savo komentarus ar pasiūlymus komentaruose.Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather