Nugaros skausmas vienas iš nemaloniausių dažną žmogų šiandien lydinčių jausmų. Nugaros skausmai sukeliami dėl raumenų, sausgyslių, raiščių, nervų ar kitų audinių ar sąnarių. Pastovus nugaros skausmas. Jeigu Jūs sėdite nepatogioje kėdėje visą darbo dieną, pastoviai pasukate savo kūną nepatogioje pozicijoje Jūsų nugara kenčia. Daugelis darbuotojų dažniausiai nekreipia dėmesio į skausmą ir tai sieja su darbine aplinka ir nevertina to kaip sužalojimo, ilgą laiką nekreipiant į tai dėmesio šis skausmas gali tapti pastovių ir nepagydomu. Nugaros skausmas gali pasireikšti dėl šių priežasčių:
  1. Neteisinga laikysena (sėdima darbo vieta – stalas, kėdė, klaviatūros, monitoriaus aukštis);
  2. Sportinės ar kito tipo traumos;
  3. Staigūs judesiai;
  4. Stuburo ligos;
  5. Ilgas sėdėjimas;
  6. Judėjimo stoka;
  7. Žemi ir nepatogūs baldai;
  8. Depresija, nerimas, psichologinės problemos.

 

Ergonomiškas stalas

Dirbant atsistojus nebeskauda nugarą

Dirbkite atsistoję ar atsisėdę prie reguliuojamo stalo

Nugaros skausmas išvengiamas

Keletas patarimų kaip išvengti nugaros skausmo:
  1. Atkreipkite dėmesį į savo laikyseną sėdint ir stovint. Sėdint išlaikykite savo kelius šiek tiek aukščiau nei jūsų klubai, nugara turi būti atsirėmusi pilnai į kėdės atlošą. Jeigu stovite ilgą laiką savo galvą laikykite pakėlę ir įtraukite pilvą.
  2. Jeigu rūkote, meskite šį kenksmingą įprotį. Puikūs patarimai pateikti knygoje “Lengvas būdas mesti rūkyti“. Rūkymas gali sukelti Jūsų patiriamus skausmus.
  3. Rekomenduojama daryti pertraukas jeigu atliekate nenatūralius žmogui judesius.
  4. Atkreipkite dėmesį kaip keliate sunkius daiktus. Kelkite krovinius kojų pagalba, bet ne su nugara, nes nugaros skausmas kyla dėl pastovaus sunkių daiktų kėlimo.
  5. Darykite pratimus, kurie stiprina Jūsų nugaros raumenis.
  6. Plaukimas – puikus būdas pašalinti nugaros skausmą.
  7. Pasitarkite su daktaru, kad užkirstumėte kelią nugaros skausmui iš anksto ir galėtumėte likti pastoviai aktyvus.
  8. Stebėkite savo kūno masę (viršsvorį)
  9. Atkreipkite dėmesį į savo miegojimo poziciją. Įsigykite kokybišką čiužinį. Geriausia miegoti ant nugaros. Miegoti atsigulus ant pilvo nerekomenduojama.
Nugaros skausmas dėl viršsvorio

KMI viršsvorio skaičiuoklė

  Atsisiųskite KMI skaičiuoklę -> 
Atsisiųskite KMI skaičiuoklę

Skaičiuok KMI

Statistiškai JAV nugaros skausmus patiria daugiau nei 6 milijonai gyventojų, tai yra labai didelis skaičius. Lietuvoje šis skaičius nėra žinomas, bet nugaros skausmo priežasčių ieško ne maža dalis žmonių, nes didelė dalis darbų didmiesčiuose yra sėdimas darbas ir tokio pobūdžio darbo vietų tik daugėja, todėl labai svarbu, kad visi žinotų kaip galima išvengti nugaros skausmo ir gyventi patogiai.  

 

Keiskite darbinę pozą dažnai dirbkite ir atsisėdę, ir atsistoję!

 

Reguliuojamo aukščio stalas. Lengvai reguliuojamas aukštis.

Reguliuojamo aukščio stalas. Lengvai keliasi aukštyn arba žemyn.

 

Reguliuoti stalo aukštį labai paprasta…

Statistika

Atlikus tyrimą su 1500 žmonių, turinčių problemų su nugaros skausmais, nustatyta, kad atlikus nugaros operaciją po dviejų metų tarpo tik 1/4 sugrįžo į savo ankstesnį darbą. Taip pat nustatyta, kad 2/3 iš 1500 žmonių, kurie neturėjo operacijos sugrįžo į ankstesnį darbą. 41% iš šių žmonių pradėjo vartoti nuskausminamus vaistus.
Nugaros skausmas

Nugaros skausmas. Priežastys ir patarimai. Pasididinkite nuotrauką.

Kiti tyrimai nustatė, kad žmonės, kurie nesidarė operacijos dėl disko degeneracijos jautėsi geriau nei tie žmonės, kurie dėl nugaros skausmo atliko operaciją. Yra labai daug įvairių ne chirurginių priemonių gydančių nugaros skausmus ir jie yra dažniausiai efektyviausi jeigu yra naudojami. Daugumua žmonių tikina, kad yra įvairių būdų apsisaugoti nuo nugaros skausmo, bet tikriausiai pats geriausias ir patikimiausias būdas yra keisti savo įpročius ir pradėti dirbti, bei gyventi kitaip. Nugaros skausmas yra tikrai išvengiamas. Turite stiprinti savo nugaros raumenis atlikdami įvairius pratimus, dažniau ir pastoviai judėdami, keisdami darbo poziciją (dirbti atistojus ir atsisėdus naudojant įvairiaus aukščio stalus ar įsigyti patogius darbo stalus), taip pat įsigiję patogią ergonomišką kėdę, kurią naudojant privalu susireguliuoti savo kėdės ir darbo stalo aukštį, kad Jūsų kūnas nepavargtų ir išliktų kiek įmanoma ilgiau darbingas. Visa tai ką išvardinau nėra taip paprasta pakeisti, bet verta pradėti vien tik tam, kad nugaros skausmas dingtų ir nebevargintų jus kasdien.
Reguliuojamo aukščio stalas. Lengvai keliasi aukštyn arba žemyn.

Reguliuojamo aukščio stalas. Lengvai keliasi aukštyn arba žemyn.

 

Viršsvoris įtakoja nugaros skausmą

Taip pat labai gerai yra jogos ir aerobikos pratimai, raumenų tempimas. Jeigu kūno masės indeksas (toliau-KMI) yra per didelis, tuomet turėtumėte numesti svorio. KMI skaičiuoklė. Taigi dabar kai susipažinote su keletu patarimų apie nugaros skausmus lieka pasinaudoti geromis praktinėmis žiniomis ir išspręsti šią problemą pakeičiant kiekvienos dienos įpročius.   Taigi kaip matome nugaros skausmas lydi daugelį iš mūsų, bet ne kiekvienas apie šią problemą garsiai kalba. Nugaros skausmas dings tik tuomet, kai pakeisite savo kasdienius įpročius ir pradėsite gyventi kitaip nei tai darote kasdien.
Reguliuojamo aukščio stalas

Dirbkite atsistoję – judėkite daugiau kasdien

 

Būtina dirbti prie ergonomiško darbo stalo, kuris prisitaiko prie kiekvieno šeimos nario ūgio. Išsirinkite reguliuojamo aukščio stalą…

Ar žinote ką jums bando pasakyti nugaros skausmas?

Pasidalinkite savo idėjomis ir mintimis rašydami komentarus šios publikacijos apačioje. Linkiu, kad visi būtumėte sveiki, o jeigu turite problemų, tai nedvejodami keiskitės. Sėkmės! Keletas informacijos šaltinių apie nugaros skausmus:
  • http://www.webmd.com/back-pain/
  • https://www.deepakchopra.com/blog/article/3321
  • http://azaleaortho.com/know-a-procedure-swimming-and-back-pain/
  • http://www.nashuafamilychiropractic.com/2014/01/17/5-tips-to-prevent-back-pain/
  • http://tifaq.com/repetitive-stress-injuries-of-the-back/
  • http://www.americanhealthandbeauty.com/articles/2889/nine-ways-to-avoid-back-pain
    Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather